Archiwum styczeń 2015


sty 08 2015 Ile kosztuje pozycjonowanie
Komentarze: 0

 Jakie są koszty związane z  pozycjonowaniem stron internetowych?

Wiele osób posiadających własną stronę internetową zastanawia się czy koszt związany z pozycjonowaniem jego strony nie jest zbyt wysoki. W takich sytuacjach warto przejrzeć strony www firm, które prowadzą kampanie SEO i porównać cenniki. Firmy branżowe, świadczące usługi na wysokim poziomie zapewne nie będą miały nic do ukrycia.

Przeważnie każda firma oferująca takie usługi jak pozycjonowanie zapewne posiada na swojej stronie internetowej zakładkę typu „ pozycjonowanie cennik”. Można tam przejrzeć poglądowe koszty pozycjonowania naszej strony internetowej.

Czym są słowa kluczowe w pozycjonowaniu stron internetowych?

W cenniku pozycjonowania zobaczymy, że koszty są podzielone ze wzglądu na konkurencyjność rynku a także trudność pozycjonowania danych słów kluczowych ( tak zwanych fraz), oraz efekty pracy firmy zajmującej się pozycjonowaniem. Każde słowo kluczowe będzie nas kosztować inaczej za każdą pozycję, czyli np.:

Za słowa kluczowe „ pozycjonowanie stron cennik” na pozycjach 1 do 3 na pierwszej stronie wyników wyszukiwania zapłacimy na 20 zł, za pozycję 4 do 6 tych samych słów kluczowych zapłacimy 15 zł, a za pozycje od 7 do 10 kwota wyniesie 10 zł.

Cennik na takich stronach zazwyczaj zobaczyć można w formie przejrzystej tabelki. Jednak na jej podstawie nie dowiemy się, jaki będzie konkretny koszt pozycjonowania naszej strony. W tabelkach nie ma podanych słów kluczowych, które nas interesują a to właśnie na ich podstawie udziela się klientowi informacji o kosztach związanych z pozycjonowaniem jego strony www. Dosłownie każde słowo kluczowe ma zupełnie inną konkurencję, której bez dokładnego sprawdzenia nie można określić na oko.

Przykładowo:

Słowo kluczowe „pozycjonowanie stron www” będzie miało konkurencję sięgającą 1 000 000, liczba osób wpisujących te hasło w okno wyszukiwarki w przeciągu miesiąca to 680.

A słowo kluczowe „pozycjonowanie stron www Katowice” osiągnie wynik 345 000, gdzie liczba miesięczna osób wpisujących te hasło to ok 1900.

Na podstawie tych danych da się zauważyć, że nie warto pozycjonować pierwszego hasła, bo przecież celem pozycjonowania stron internetowych jest pozyskanie jak największej liczby potencjalnych klientów.